onsdag 6 februari 2008

Varför?

När jag för något år sedan först hörde talas om "bloggar" och framförallt läste om alla "innebloggar" som fanns så var det nästan så man mådde dåligt. Ett tag efter skulle alla ha en blogg och skriva om sitt liv, vilka inneklubbar man kunde steka bäst på, vilka nya modekollektioner som "ba' va sååå feeeta" osv. Diverse B-kändisar berättade om sina senaste projekt i sina patetiska liv och folks HUNDAR har en egen blogg. Herregud.
Däremot, mot alla odds, så har jag lyckats hitta några guldkorn som jag faktiskt kikar in på ibland, kanske inte traditionella bloggar men det finns trots allt lite intressant att läsa om man vet vart man skall leta.
Varför har jag nu då börjat? Det är av flera anledningar, dels så tycker jag om att skriva men framförallt så älskar jag film och det går åt många timmar i veckan åt att berätta för vänner och bekanta vilka filmer dom borde se och vilka filmprojekt om är på gång. Vidare så ser jag detta som ett bra sätt att själv se till att hålla mig uppdaterad lite mer i filmvärlden.
Tanken är att i början blanda nyheter med lite recensioner av både gamla och nya filmer men även ha lite teman, kanske gå in lite på djupet hos regissörer som fått en plats i min "Hall Of Fame".
Jag kommer försöka blanda nyheter tillsammans med gamla klassiker som en del kanske missat.
Så, bookmarka och kika in lite då och då under en månad eller två och bestäm sen om ni vill fortsätta läsa min lilla blogg, jag skall försöka få till det så att så många som möjligt kan få något utav mina skriverier.
Har ni tips, idéer eller annat så är ni väldigt välkomna att slänga iväg ett mail till mig eller skriva en kommentar.

Mvh
Filmrummet

Inga kommentarer: