fredag 22 januari 2010

Ny film i Lovecrafts värld!



The Last Lovecraft: The Relic of Cthulhu

By the looks of it så är det kanske ingen höjdarfilm men för er som gillar att se allt som har med Lovecraft/Cthulhumytologin att göra så (ni är fler än ni tror) bör vi väl hålla utkik efter denna också.
Mitt glädjerus försvann när jag såg att det stod "comedy/horror" tyvärr...
Efter att ha sett trailern så kommer jag iallafall att se filmen, verkar vara lite i samma stil som "Zombieland" som var lite småmysig.

Filmen handlar om Jeff som får reda på att han är sista levande släktingen till H.P Lovecraft himself och märker också att allt han skrev om var verkligt. Så nu skall han rädda världen från Cthulhu med hjälp av några vänner.
Jag kommer nog se den i vilket fall.

Dom som ligger bakom filmen är inga kända namn så den biten hoppar jag över.

Releasedatum oklart ännu, antar den hamnar på lite festivaler först. Troligtvis straight-to-DVD efter det.

Vill ni se en trailer så finns det på HÄR!

Inga kommentarer: